فرآوری سنگ مرمریت

فرآوری سنگ مرمریت شامل مراحل مختلفی از جمله استخراج، برش و پرداخت است. در ادامه این مراحل یه صورت مختصر شرح داده شده اند.

استخراج سنگ مرمریت

 این فرآیند استخراج سنگ مرمریت از یک معدن است. این شامل حفاری و برش برای حذف بلوک های بزرگ سنگ از پوسته زمین است.

برش سنگ مرمریت

 هنگامی که بلوک های مرمریت استخراج می شوند، از معدن به سمت سنگبری بارگیری می شوند. سپس سنگ با استفاده از جرثقیل به زیر قله بر هدایت می شود. با استفاده از قله بر سنگ به ابعاد مختلف برای سنگ فرشی، پله و طولی برش داده می شود. 

پرداخت سنگ مرمریت

 پس از برش، عرض و طول صفحات مرمریت با استفاده از دستگاه های مخصوص مشخص می گردد. سپس با استفاده از دستگاه ساب صیقلی می شوند تا سطحی صاف و براق ایجاد شود. در این مرحله فراوری سنگ مرمریت به پایان رسیده و برای فروش آماده شده است.

کلام آخر

  1. بسته به نیاز مشتری می توان با استفاده از تکنولوژی اره اسلب هایی با اندازه‌های مختلف به صورت یک محصول خاص و ویژه درآورد. رایج ترین موارد استفاده از سنگ مرمریت می‌توان اشاره کرد به انواع کفپوش‌ها، کانترهای آشپزخانه ، پله‌ها، پوشش دیواره‌های ساختمان و غیره   
  2. قبل از نصب و به اجرا در اوردن طرح به درخواست مشتری به روش‌های مختلفی سطح محصول صیقل داده می‌شود که این امر به زیبایی طبیعی آن را دوچندان می‌کند.
  3. به طور کلی، فرآوری سنگ مرمریت متنوع ترین و پرکاربردترین روش پرداخت در سنگ مرمریت است. این به این دلیل است که پرداخت صیقلی سطحی صاف و بسیار بازتابنده ایجاد می‌کند که زیبایی طبیعی سنگ را برجسته می‌کند و برای استفاده در طیف گسترده‌ای از کاربردها، از میز و کف تا روکش دیوار و عناصر تزئینی مناسب است.

    سنگ مرمریت یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه و سازندگان تجاری است زیرا ظاهری لوکس و با کیفیت را ارائه می دهد که طیف گسترده ای از سبک های طراحی داخلی را تکمیل می کند. تمیز کردن و نگهداری سطح صیقلی آن نیز آسان است و آن را به گزینه ای کاربردی برای مناطق پرتردد تبدیل می کند.

نمونه-سنگ
سنگ فرآوری شده
جرثقیل
جرثقیل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *